Skanör Falsterbo Viltvårdsförenings logo

Skanör Falsterbo Viltvårdsförening

Vår förening

Skanör-Falsterbo Viltvårdsförening är en attraktiv och fristående förening som ingår i Söderslätts Jaktvårdskrets. Föreningen har som syfte att samla personer i ett meningsfullt friluftsliv inom ramen för viltvård, naturintressen, jakt, jaktkultur och miljöfrågor.

Vi vill också förmedla synpunkter och artiklar genom vår tidning Viltvård som kan bidra till förändring och utveckling inom de värderingar vi står för inom natur, viltvård, miljö och jakt. Vår förening representerar också en mycket intressant bit av vårt avlånga land, med unika ljunghedar, ett exklusivt fågelliv och ett näs med långa sandstränder. Vi erbjuder människor i alla åldrar, och av båda könen, en intressant verksamhet med många aktiviteter. Så välkommen till Skanör-Falsterbo Viltvårdsförenings hemsida där du kan navigera vidare bland alla våra aktiviteter.

Vår styrelse

• Leif “Torparen” Carlsson, styrelseordförande, utbildningsansvarig samt jakttillsynsman Vellinge kommun
  • Lars Persson, vice ordförande, utbildningsledare, ordf. Jägarförbund Skåne samt jakttillsynsman Vellinge kommun
  • Ewa Waldau Granat, sekreterare